Bij Modani Meubels zetten wij ons iedere dag in om u de beste service en kwaliteit te bieden. Wij besteden de grootste zorg aan het leveren van fantastische meubels; uiteraard tegen de beste prijs. Toch kan het voorkomen dat u, om welke reden dan ook, een artikel wil terugsturen of wenst te ruilen. Dit kan onder het herroepingsrecht. Daarnaast kan het soms helaas voorkomen dat een product tijdens productie of vervoer beschadigd raakt, of dat er een verkeerd product geleverd wordt. Uiteraard mag u in dit soort gevallen ook retourneren. Op deze pagina leggen we u precies uit hoe u dit het beste kunt doen.
Retourneren binnen de bedenktermijn
Modani Meubels hanteert de wettelijke bedenktermijn (herroepingsrecht) van 14 dagen. De leverdatum geldt hierbij als aankoopdatum. Binnen de bedenktermijn mag u uw producten zonder opgave van reden aan ons terugsturen. De verzendkosten voor het terugsturen komen voor uw eigen rekening. Indien gewenst kunnen wij het product ook met onze bezorgdienst op komen halen bij u thuis. De kosten hiervoor bedragen €59,00. De bezorger komt het artikel ophalen bij uw voordeur. Indien u woonachtig bent in een appartementencomplex, flat of soortgelijke woning dient u het product klaar te zetten op de begane grond bij de ingang van het gebouw. Nadat wij uw retourzending hebben ontvangen, betalen wij het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen aan u terug. Als u de volledige bestelling terugstuurt, ontvangt u ook de verzendkosten van de 1e zending terug.
De voorwaarden voor retourneren binnen de bedenktermijn op een rij:
Het artikel is onbeschadigd en in absolute nieuwstaat
Het artikel is compleet en niet gebruikt
Het artikel bevindt zich in de originele en beschermende verpakking
Wij kunnen uw artikel niet terugnemen als:
de verpakking is beschadigd of verwijderd.
het artikel is beschadigd, incompleet of gebruikt is
het artikel niet meer in nieuwstaat is
Let op: het is niet mogelijk om op maat gemaakte artikelen terug te sturen onder het herroepingsrecht. Dit zijn meubels zoals banken welke naar uw wensen op maat worden gemaakt. U kiest immers bepaalde afmetingen en kleuren uit. Om die reden vormen deze producten een uitzondering op de bedenktijd en kunnen deze niet teruggestuurd worden.
Een beschadigd of incompleet artikel ontvangen?
Bij Modani Meubels staan wij garant voor zorgvuldige methodes van verpakking en hanteren wij een strenge kwaliteitscontrole. Heeft u ondanks dat een artikel ontvangen wat beschadigd is? Of heeft u meubels ontvangen waarvan onderdelen ontbreken? Uiteraard is dat niet de bedoeling. Wij proberen dit natuurlijk zo snel mogelijk voor u op te lossen! Wij hechten namelijk enorm veel waarde aan uw tevredenheid, en staan daarom altijd bij problemen voor u klaar.
Ontdekt u na levering dat er iets ontbreekt of beschadigd is? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Modani Meubels. Dit kan telefonisch, maar ook via WhatsApp of Facebook. Wij vragen u vriendelijk om de meubels niét in elkaar te zetten, te monteren of op een andere manier in gebruik te nemen. Indien dit wel het geval is, kunnen wij het artikel niet terugnemen. Nadat u contact met ons heeft opgenomen proberen we samen met u de beste oplossing te vinden. Wij kunnen bijvoorbeeld nieuwe onderdelen leveren binnen een paar dagen wanneer deze op voorraad zijn. Als de onderdelen niet op voorraad zijn, moeten wij deze te bestellen bij de producent. In dat geval dient u rekening te houden met een andere levertijd; ongeveer 1 tot 4 weken.
Retourneren vanwege een beschadiging of een incompleet artikel kan op de volgende manier:
Open de doos (of dozen) en controleer de beschadigingen, of controleer of er onderdelen missen.
Zet het meubel niet in elkaar en monteer deze niet!
Maak foto’s van de beschadiging of van het meubel, om ons te laten zien wat er mist en/of wat er aan de hand is met uw bestelling.
Neem zo snel mogelijk contact op met Modani Meubels. Hierbij vragen wij u om uw ordernummer of factuurnummer bij de hand te houden. Deze gegevens hebben wij nodig zodat we uw vraag of klacht zo snel mogelijk kunnen verwerken. Graag zien wij een foto van het probleem. Deze kunt u naar ons sturen via Facebook of WhatsApp.
Wij kijken samen met u naar de best passende oplossing. Ook bij problemen helpen we u namelijk graag!
Indien u ervoor heeft gekozen om het artikel retour te zenden (of om deze op te laten halen door onze bezorgservice) controleren wij deze zo snel mogelijk na aankomst bij Modani Meubels. Bij correcte bevindingen betalen wij u het aankoopbedrag van het artikel binnen 14 dagen terug.
Let op: wij kunnen een beschadigd artikel of incomplete bestelling niet terugnemen als:
de meubels zijn gemonteerd, in elkaar zijn gezet of op een andere wijze in gebruik zijn genomen.